Veel gestelde vragen

  • 1.  Hoe ontvang ik mijn korting?

    Bij de "gratis"- formule: Indien u bent aangesloten bij één van de specifieke verzekeraars die dit ondersteunen, dient u de naam en vestigingsplaats van uw tussenpersoon door te geven. Bij het invullen van het contract kunt u dit er bij zetten. Wij regelen het verder met uw verzekeraar.

    Bij de "basis" formule: Het toezenden van een kopie van de groene kaart is voldoende. Hierna wordt het rechtmatige bedrag automatisch gecrediteerd.

  • 2.  Kan er op het systeem in mijn voertuig ook een kilometer registratie?

    Met een Eureca Intertracking GPRS abonnement kunt u informatie bijhouden van de gereden route. Hiermee heeft u een handig huplmiddel voor uw zakelijke en prive-kilometers! Meer informatie vindt u bij "Eureca Intertracking".

    Indien u hiervan gebruik wilt maken, programmeren wij deze dienst bij. Ook als het systeem reeds is ingebouwd, kunnen wij deze dienst op uw systeem alsnog programmeren.

  • 3.  Is mijn contract overdraagbaar?

    Ja. Indien u uw object verkoopt, kan de nieuwe eigenaar het contract overnemen. Neemt u hiervoor eerst contact met ons op.

    Het contract is eventueel ook mee te nemen naar een nieuw object voor de resterende periode (zie vraag 4).

  • 4.  Wat gebeurt er met mijn abonnement wanneer ik een nieuw voertuig aanschaf?

    In dit geval blijft u de contractant. Het systeem is gemakkelijk over te bouwen in een ander voertuig. In overleg met ons wordt dit geregeld. U dient via de site een mutatieformulier in te vullen en wij zetten het abonnement automatisch voort op het nieuwe voertuig. Uiteraard kunt u ook een nieuw systeem aanschaffen met behoud van uw huidige abonnement.

  • 5.  Hoe zeg ik mijn contract op?

    Een opzegging dient u schriftelijk te doen onder vermelding van uw ID-code en/of uw aansluitnummer. Dit kan middels fax, e-mail en post. Uw contractsbeëindiging zal doorgevoerd worden met in acht neming van de voorwaarden en opzegtermijn waaronder u het contract bij ons heeft afgesloten. Let op! U krijgt hier altijd een bevestiging van per post. Zonder kennisgeving zal uw contract stilzwijgend voor een periode van een jaar worden verlengd.

  • 6.  Heb ik recht op teruggave na het opzeggen van mijn contract?

    Vroegtijdige beëindiging van elk van onze abonnementen leidt niet tot een beëindiging van de betalingsverplichting. Deze loopt door, zolang het contract duurt. Het contract is wel mee te nemen naar een nieuw voertuig voor de resterende periode. (zie vraag 4)

  • 7.  Kan ik tussentijds mijn gegevens of waarschuwpersonen wijzigen?

    Dit is geen enkel probleem. Wijzigingen dienen schriftelijk te gebeuren onder vermelding van uw ID-code en/of uw aansluitnummer. Bij aanvang van het contract kunt u maximaal 3 personen opgeven. Bij uitgifte van een nieuwe servicepas worden extra kosten berekend.

  • 8.  Wat gebeurt er met mijn Special-abonnement aan het einde van de contractsperiode?

    Het abonnement zal automatisch stilzwijgend worden verlengd voor een jaar. Hiervoor berekenen wij de dan geldende abonnementstarieven van uw huidig Retrosat Special Abonnement.

  • 9.  Wat zijn de garantievoorwaarden voor een Retrosat systeem?

    De garantievoorwaarden verschillen per abonnement. Zie hieronder voor de verschillen:

    Retrosat Basis: De garantietermijn bedraagt 2 jaar.

    Retrosat Special: De looptijd van het abonnement is ook de garantietermijn. De garantietermijn eindigt tegelijkertijd met het aflopen van het Special abonnement.

    Buiten de garantietermijn: Buiten de garantietermijn wordt vervanging van klein materieel en/of systeem voor een gereduceerd tarief uitgevoerd. Informeer naar onze tarieven.